lørdag 6. april 2019

Vrangstrikk med to eller flere farger



Bl.a den jakken over er strikket frem og tilbake.
Jeg strikker vrangt litt rart syns mange, og hvordan jeg russisk varg den kan dere se i innlegget her . Vet ikke om min teknikk på vrangstrikk med to farger fungerer med de vrangteknikken som står beskrevet hos Drops. Da det er mye røring med pinnene i de videoen i forhold til min teknikk. Men som sagt kan man jo prøve og hyggelig hvis jeg får tilbakemelding på hvis det fungerer med de teknikken for vrang også. Her eller på FB.
Og hvis det er tre eller flere farger så lar jeg den tredje osv tråden henge forann arbeidet, og plukker den opp ved behov.
I tillegg så strikker jeg rettsiden motsatt av de fleste fordi jeg har mønsterfargen over pekefinger, og kaster bunnfargen. Da blir mønsterfargen dominant.  Dette fordi jeg syns det blir finest. Når jeg strikker vrangt så tar jeg en tråd over tommelen og en over pekefingeren.  Du ser  veldig fort på baksiden hvis du har byttet på dominant og ikke dominant. Da kommer det på en måte to farger rett over hverandre, og ikke annenhver..

Da er de to første bildene av hvordan jeg strikker med den på pekefinger...…


Og her kommer de med hvordan jeg strikker med tråden over tommel.
Jeg "dytter" liksom maska inn med tommelen.
Nå er ikke mine paylabber noen fotomodeller akkurat da, men det får bære eller briste...:-D
Her er bildet som jeg laget i våres og la ut på en strikkegruppe på nettet.

Håper at dette er forståelig og til hjelp for noen. Dere kan spørre her eller på FB. Blogginnlegget blir lagt ut av meg på to lukkede strikkegrupper jeg er medlem av, men du må gjerne legge det ut på andre grupper også. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar