lørdag 6. april 2019

Mønsterstrikk med to farger

Her er måten jeg strikker med to farger når jeg strikker rundt: Pass på å samme farge på samme sted hele tiden. 


Og når jeg skal tvinne så bruker jeg noe som mer er likt noe som kalles veving....
Og her er bildedserien av min tvinning...:-)
Forklart med ord så gjør jeg følgene:
1. Tar og vipper høyre pinne under den tråden som skal tvinnes og som er på venstre pekefinger.
2. Strikke masken som vanlig med kast, og da ser du på bilde 2 at tråd nr 2 ligger oppå vrangmasken på en måte.
3. "Løfter" den tråden jeg skal kaste med over den som kommer fra venstre pekefinger...og låser fast "tvinnengen".  Da ligger tråden som ikke skal brukes der og da pga lange sprang låst bak masken...Og jeg syns personlig det blir minst synelig. (På baksiden ser det da ut som når jeg fester tråden.)
Og jeg "tvinner" aldri på samme sted som omgangen under.
Og selvfølgelig tvinner jeg miniumum hver 5 maske...men det regner jeg med er vanlig uansett hvilken teknikk du bruker. :-)
Og hvis man skal strikke vrangt tilbake med to farger så står det i et tidligere innlegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar