lørdag 8. februar 2020

Strikke inn trådender mens man strikker

Jeg har i lang tid nå strikket inn trådender mens jeg strikker så slipper jeg "trådhelvete" som må festes til slutt.  Dette har kommet over tid og startet egentlig med hvordan jeg gjør det ved lange sprang.  Og har prøvd å forklare det i FB grupper men det er vanskelig.  Fant plutselig denne om hvordan strikke inn trådender på drops etter at jeg har delt den flere steder så har andre også forstått hvor enkelt det kan gjøres.  Jeg må gjøre oppmerksom på at jeg har en tråd over venstre pekefinger og kaster den andre, men fremgangsmåten med å legge tråden bak over flere masker er den samme.  Man må bare være nøye til teknikken sitter.

Her er noen plagg jeg har brukt teknikken på.



Her er baksiden på den ene ermet ikke helt ferdig, men kan gi deg en ide om hvordan det ser ut på baksiden med denne trådfestemetoden.  Og det syns ikke på forsiden heller.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar